MW 750 rok 1968 ( M72 K750 BMW R71 R75 )

21 999,99 zł
Sprzedam
  • Stan przedmiotu: Używany
  • Do końca: 385 dni
  • Model: MW 750
  • Rok produkcji: 1968
  • Moc: 26 KM
  • Rodzaj paliwa: benzyna
  • Pojemność: 746 cm3
  • Przebieg: 55428 km
  • Uszkodzony: Nie


MW 750 rok 1968 ( M72 K750 BMW R71 R75 )

Dzień dobry.
Na sprzedaż posiadam zabytkowy motocykl:
MW 750 1968 rok , napęd na koło wózka bocznego , blokada mechanizmu różnicowego , instalacja 6V , sprawny w 100%.. Dokładny opis w „białej karcie”.
Karabin nie jest przedmiotem sprzedaży.

Dokładne dane techniczne i opis:
Motocykl MW 750
Czas powstania: 1968
Numer nadwozia (ramy) pojazdu: 10ZT5220
Dane formy: Kijowska Fabryka Motocykli, Kijów, ZSRR
Wymiary:
długość: 2450 mm
szerokość: 1650 mm
wysokość: 1060 mm
Ciężar: 355 kg
Motocykl posiada żółte tablice oraz kartę ewidencji ruchomych zabytków techniki z opisem ,opinią i potwierdzeniem stanu estetycznego i technicznego przez  rzeczoznawcę techniki motoryzacyjnej
Stan zachowania: motocykl o bardzo dobrym stanie estetycznym i technicznym !, zadbany.
Motocykl posiada pełne wyposażenie wojskowe: karabin, schowek na magazynki, kanister paliwa, toporek, saperkę. Uwaga! Karabin nie jest na sprzedaż!

Stopień oryginalności egzemplarza można określić na 90-95%


Historia obiektu:
pierwsza wersja motocykla MW 750 powstała w 1964 roku. Był to motocykl powstały w oparciu o produkowany od 1958 roku K-750 zbudowany głównie z myślą o odbiorcy wojskowym. Główną różnicą konstrukcyjną było dodanie napędu koła wózka bocznego z możliwością blokowania mechanizmu różnicowego co spowodowało podwyższenie możliwości motocykla w trudnym terenie. Pojazdy budowane na potrzeby armii miały również dużo wyższą jakość wykonania od produktów dla odbiorcy cywilnego, przechodziły w fabryce dużo ostrzejszą kontrolę jakości podzespołów, z których były składane. MW 750 był stale modernizowany w miarę opracowania nowych części powstającego „Dniepra” i modernizowanej k-750 a ponadto w zależności od wymagań wojska np. zmieniono zbiornik paliwa na większy – kanciasty, wałek napędu kosza na cienki, nowszy typ lamp tylnych, błotnik tylny jednoczęściowy zamiast dzielonego itp. Z powodu licznych zmian na początku lat 70-tych motocykl otrzymał nazwę MW-750 (modernizowany). Jedną z istotniejszych zmian było zastosowanie skrzyni biegów wyposażonej w bieg wsteczny co wymusiło wydłużenie ramy o 6 cm. Przy okazji tej zmiany mechanizm różnicowy pozbawiony został blokady.

Opiniowany motocykl został sprowadzony do kraju w 2008 roku i po kilkuletniej eksploatacji został poddany kompleksowej odbudowie. Dokładna historia egzemplarza nie jest znana.

Charakterystyka: Motocykl MW 750, trzymiejscowy, radziecki motocykl z wózkiem bocznym, produkowany w Kijowskiej Fabryce Motocykli. Masa własna 355 kg. Dopuszczalna masa całkowita 655 kg. Motocykl posiada silnik czterosuwowy, dwucylindrowy o układzie przeciwsobnym (bokser) o pojemności skokowej 746 cm³ i mocy 19kW (26 KM DIN) przy 4600 obr./min.
Podstawowe zespoły pojazdu:
Układ nośny: rama zamknięta, kołyskowa, wykonana z rur stalowych o przekroju okrągłym, nierozbieralna.
Zawieszenie koła przedniego: widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym.
Zawieszenie koła tylnego: wahacz wleczony z rur stalowych o przekroju okrągłym, amortyzatory sprężynowo-hydrauliczne.
Koła o obręczach stalowych 19”, wzajemnie wymienne. Ogumienie pneumatyczne o wymiarach 4,10-19.
Silnik: zasilany gaźnikami, czterosuwowy, dwucylindrowy o układzie przeciwsobnym (bokser), dolnozaworowy, o pojemności skokowej 746 cm³ i stopniu sprężania 6:1. moc maksymalna 19kW (26 KM) przy 4600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 41 Nm przy 2600 obr./min. Silnik zasilany dwoma jednogardzielowymi gaźnikami K-37. Smarowanie mieszane rozbryzgowo-ciśnieniowe (prawy cylinder rozbryzgowe, lewy ciśnieniowe). Chłodzenie powietrzem o obiegu niewymuszonym.
Układ napędowy: napęd przenoszony z wału kordana na koła osi tylnej (motocykla i wózka). Blokada mechanizmu różnicowego. Skrzynia biegów typu 6204 zblokowana z silnikiem z kołami stale zazębionymi sterowania dźwignią umieszczoną po lewej stronie jednostki napędowej. Cztery biegi do przodu, sterowanie nożne dźwignią umieszczoną po lewej stronie silnika. Sprzęgło suche, dwutarczowe o wkładkach korkowych. Maksymalna prędkość 90 km/godz.
Układ hamulcowy: hamulce bębnowe umieszczone w piastach kół jezdnych.
Instalacja elektryczna: napięcie 6V. Akumulator o pojemności 16 Ah. Prądnica G-414 o mocy maksymalnej 65W. Sygnał dźwiękowy jednotonowy, elektryczny.
Rozwiązania nowatorskie: motocykl wyposażony w napęd koła wózka bocznego, mechanizm różnicowy z blokadą, podwyższający zdolności maszyny do jazdy w trudnym terenie.

Pojazd uczestniczył w rajdach i zlotach pojazdów historycznych.
W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego oraz do oględzin tylko po wcześniejszym umówieniu.
Jarek 500 221 602

  • Email: netgun.j23@gmail.com
  • Telefon: 500 221 602 (Powołaj się na NetGun.pl)
  • Kraj: Polska
  • Województwo: małopolskie
  • Miasto / najbliższe miasto: Kraków
Pokaż na mapie